milleti bu tür davranışlara yönlendirmek vebaldir ve hocalar bunun altından kalkamaz...kutsal emanetleri tabii ki saklayıp koruyacaz amma velakin bu yapılanlar gibi taparcasına öpmeler koklamalar yüz sürmeler hafazanallah adamı şirke götürür yanlışım varsa ilim sahipleri yanlış desin... ama hata hocalar da anlatmıyorlar anlatmazlar da zaten hoşlarına gidiyor böylesi...
memleketin her yerinde öpülsün kırkağaçta olmasın.ilçe müftüsünü kınıyorum.
hadi ilçe müftüsü bu işi bilmiyor hiç bunun yanında bu işi bilen akıl veren insan yok.yazık yazık.
utanç duydum.birde orada öpmek isteyenlere artistlik yapıldı.neredeyse böyle kutsal bir günde millet yaka paça kavga edecekti.müftü orda olmalıydıda basına gelecekelri görmeliydi
bence yerinde bir karar.hastalık bulaşabilir görmek saygı durmak yeterli abartmanın anlamı yok
müftü hemen istifa et.seni artık görmek istemiyoruz kırkağaçta
daha önceki müftünün başını yiyenler çok fazla uyudu.alın bu kendi begenmiş müftüyü kırkağaçtan.yeter artık bu kaçıncı oldu.binlerce insanı orada rezil duruma düşürdüler
aslında sağlık açısından iyi olabilir ama bence cok cesurca alınmış bir karar.ama dindarlar bunu kaldıramaz.müftünün işi çok zor
ersen-soma
geldiğinden beri bir artistlik bir kibir bir gurur.buneya inanın rahatsızım.gelen gideni aratırmış.müftü dediğin insan içinde olur sen bir selam bile vermiyosun böylemi örnek olacaksın.son yaptığın zaten fiyasko.istenmeyen adamsın artık.sen kimsinde bunu yasaklıyosun
bir kişiyi bitirmek ne kadar kolay sizin gözününde. hemen istifa et falan bunlar boş laf. sen oku çalış bakalım 10 da 1 i olabilecekmisin müftünün. adam hijjen için böyle bir uygulama yapmış.doğrudur yanlıştır tartışılır ama hemen istifa et seni istemiyoruz dersen sana da sen kimsin derler...
erkan çay sen hiç müftüyü gördünmü.kibir dolu çalım dolu poz dolu kendini bulutların üzerinde gören biri.yolda bir allahın kuluna selam vermez.böyleleri nasıl müftü oluyor anlamıyorum
allahü teala; biz seni alemlere rahmet olarak gönderdik diyor. baazı kimseler de, hijyenden dolayı, sakalı şerifi öptürmüyor. ne güzel değil mi? bunun hakkını nasıl verecekler acaba? bugüne kadar sakal-ı şeriften hastalık kapanların listesini görmek istiyorum. bu benim hakkım.
arkadaşlar imam efendiler söylemesine ramen o benim dediyim olocak demiş hastalık kapacaçmış bana şimdi öpemediyim için hastalık kaptı gönderin geldiyi yeri asırlık tarihi inancımızı deyiş tirdi
kırkağçlı slm vermiyorsa kardeşim sn ver o zaman müftü slm vermiyo muş işine bak...
allah akl vermiş kulu pisliğe düştüğünde temizlesin diye ama bizimkiler temizleyelim düzeltelim diye uğraşanlara biz babadan böle gördük dedemiz böle yaptı bunca sene herkez yanlişmı yaptı diyerek akıl almaz bi şekilde kendiyanlış mantını dogru gibi satmaya çalışıyolar bırakın eskının yanlısından rahatsız olupta düzeltmeye çalısan müftüleri sizin gibiler oldukça kimse güzellik namına bi adım atası gelmiyo.....
müftüyü eleşti̇renler i̇lk önce kendi̇leri̇ni̇ bi̇r sorguliasinlar bu adami devlet müftü yapip başiniza geti̇rmi̇ş demekki̇ di̇n di̇yanet konusunda hepini̇zden daha bi̇lgi̇li̇ biri̇sidi̇r yapmayin allah aşkina gaza geli̇p güzeli̇m i̇nsana yazik edi̇yor mübarek gün hakkna gi̇ri̇yorsunuz herkes bu i̇şe dahi̇l olmasin bi̇len varsa konussun bi̇lmeyen sussun
kikağaçin yüzde yetmişi̇farz olan oruçu tutmuyor
tartişilan meseleye bak,sakali şeri̇fi̇n olduğu yere peygamberi̇mi̇zi̇n ruhaniyeti̇ i̇ner ondan i̇sti̇mdat eylemek lazim.bu müftünün deği̇l tüm kadrosunun aldiği karar..
kırkağacın yüzde yetmişi oruç tutmuyor lafı yanlış..bunu diyenler belki kendileri tutmuyor olabilirler. ikincisi,herkes işine baksın,kimse kimseye çamur atmaya kalkmasın,her nefis kendi yaptığından sorumludur.kimse sakal-ı şerifi öpmekle peygamberden istimdat da beklemez.ona saygı ve hürmet gösterir.bunu bir ibadet olarak da görmez. müftü bey hakkında söylenenler de hiç yakışıklı laflar değil. bu dünyanın bir de altı var.benden söylemesi.
cirit;
bildiğimiz konuda yanlış olana yanlış demezsek dilsiz şeytan oluruz. hadisde öyle geliyor. bildiğimizi anlatacağız. bu kişiyi, devlet başımıza getirdi diye, ismet sıfatına haiz olan bir peygamber mi? insanlar hata edebilir değil mi? bu kişi de edebilir. yaptığını söylenenlere göre araştırmalıdır. allah peygamberimiz hakkında biz seni alemlere rahmet olarak gönderdik demiyor mu? ne hastalık bulaşabilir? ne hijyeninden bahsediyorsunuz - bahsediyorlar?
dost;
hesabını sizden mi soracaklar? böyle bile olsa bu şekilde söylenmemeli, daha düzgün bir üslup kullanılmalı. kırkağaçlı olan bir hocaefendi - imam bu olayın böyle olmasına seyirci kalmaz. tüm kadronun aldığı karar olduğundan emin misiniz?
feyyaz;
son sözlediğinize katılmamak elde değil. buranın bir de sonrası var, hani her yapılan işin hesabının verileceği, peygamber sav'den şefaat isteneceği yer.
allah rahmet olarak gönderdim diyorsa, o rahmet peygamberidir. ötesi var mı? bunu bilen bir kimse, nasıl oluyorda sakal-ı şeriften hastalık kapılıyor, hastalık kapılabilir veya hijyen değil, hijyenik olmuyor gibi sözler sarfedebilir, orasını anlayamıyoruz?
gençler müftü bey siz istediniz diye gelmedi siz istediniz diye de gitmez herkes haddi çapı kadar laf etsin
sakalı şerifi öpmek ne sünnrt ne müstehap anca mübahtır ama hakaret fitne haramdır gerçi kırkağaça müftülük makamı bile yakışmıyo ama napcan ilçe olmuş bi kere
biz müftü beyin arkasındayız herkes atasının yaptıgını yapacaksa peygamberler niye geldi hem peygamberin sakalı deil ülküsü düşüncesi amacı rahmet olarak geldi yoksa sakalı kesince rahmettemi kesilecek
bedir 624;
bir sıfata sahip olmak yetiyor mu? müftü olan hata yapamaz mı? madem herkes çapı kadar laf edecek, müftü neden çapı kadar hareket etmedi? sakal-ı şerifin hijyen olmadığını, olmayacağını, söylemek, söyleyebilmek bir müftübüb söyleyebileceği çapta bir laf mıdır? efendimizin alemlere rahmetlik olma özelliği nerede?
bedir 624;
sünnet nedir? sahabenin yaptıkları sünnet değil mi, olamaz mı?
bu durumun olmasına, meydana gelmesine sebep olan, öncü olan kim? sebep olan işleyen gibidir hadisi varken bu durumun müsebbibi biz mi olacağız. herkes hareketini ölçsün de yapsın.
azrail 1453;
bakara suresi 170. ayetine bir bakıverin.
ayrıca, kim zerre miktarı iyilik ederse karşılığını alır. kim zerre miktarı kadar kötülük ederse karşılığını alır.
peygamber efendimizin sav. kendisi rahmet değil mi yani? saçı, sakalı, elbiseleri, teri, yeleği, kılıcı, zırhı bunlar rahmet değil mi? bunların normalde bir özelliği yoktur, peygamber efendimiz sebebiyle rahmete gark olmuşlardır. hz. ömer'in hacerül esved hakkındaki sözünü bir araştırın. (hz. ömer; hacer'ül-esved'i öptükten sonra şöyle demiştir: biliyorum ki sen bir taşsın. ne kimseye zarar ve ne de kimseye fayda verebilirsin. eğer allah'ın rasûlü'nü seni öperken görmeseydim, seni asla öpmezdim.)
bu meseleye aslinda mudai̇l olmak istemiyordum fakat baktımkı bır kasık suda fırtınalar koparılmaya calısıyor. ben kımseye bısı solemek ıstemıyorum. bende bı ımamım. bu karar butun ımamlar ve muftu bey tarafından alınmıs bı karardır sakal-ı şerifi öpmek küçümseme anlamında sölemeyıorum peygamber efendımız s.a.v saygımız ve sevgımız sonsuzdur ama herşeyıde yerınde degerlerndırmek gerekır . sakal-ı şerifi öpmek ne islamın şartlarından biridir, ne imanın şartlarının şartlarından biridir ne farzdır ne vacipitir. ne sünnettir. yani insan sakal-ı şerifi öpmeyince ne dinden çıkar nede allahın emirlerınden birine isyan etmiş olur.kur-an ayında böyle tartışmalar yapmak bence hem gereksiz hemde yersizdir. benım emın oldugum bişi varki biz peygamber efendımız s.a.v in emşr ve tavsiyelerini hakkıyla yerıne getirdigimiz zaman gerçek dindarlar ve gercek peygamber aşıkları oluruz. yani biz efendimiz s.a.v yaşatımızın ruhumuzla öpüştürebildigimiz zaman o , s.a.v gelip bizi anlımızdan öpecektir.
ömerul faruk;
peygamber efendimizin herhangi bir eşyasına hürmet göstermek sünnet midir? değil midir? değilse neden?
sahabe efendilerimizin yaptıkları sünnet değil midir? olamaz mı? değilse neden?
bütün imamlar ortak karar aldı sözü gerçeği yansıtmamaktadır. bakırda şapur şupur öpüldü? orada hastalık bulaşma riski yokmuydu. eğer bütün imamların kararı bu yöndeydiyse neden bu zamana kadar yasaklanmamıştı.herkes kendi adına konuşsun.iftiraya gerek yok.
kırkağaçlı senin dinden-diyanetten haberin varmı?sen ne zamandan beri müslümansın?bu kadar çok şey bildiğine göre kadir gecesinde müslüman olduğun belli.
gençler teravih namazı kaç rekat? kadir gecesi nedir? islwmın şartı kaçtır?ne zaman müftünün yanına geldinizde onu tanıdınız?peygamber efendimizin adını biliyormusunuz?müslüman müslümanın gıyabında konuşmaz.iftiradır ayıptır. gıybettir.gidin makamına işin doğrusunu öğrenin.
akın müftülük sana çok yakın uğrayıp işin aslını öğrensen daha iyi olmazmı?hem böylece sui zan etmemiş olursun.sen yorum yapmış olmak için yazanlara uyma.hem altından kalkamayacağın ithamlarda bulunma.biliyorsun orda imtihan çok çetin olacak.
kırkağaçtaki din görevlilerine bu mesele konuşulduğunda çoğunluğu iyi olacağını uygulamanın iyi olacağını söyledi.biraz acele oldu belki ama gayet iyi oldu.peygamberimizin sünnetini harfiyyyen yerine getiriyoruzda bir sakalını öpmemiz mi kaldı?insanlar bildikleri gibi yaşayacaklardı da allah c.c peygamberleri neden gönderdi?galiba alt yapı sorunu var
bütün farzları,vacipleri,sünnetleri yerine getiriyor muyuz?adam 9-10 yaşında çocukların oruç tuttuğu sıcak ramazan ayında hiç utanmadan sıkılmadan gözünün içine baka baka yiyip içiyor ona tepki gösterebiliyor musun?
Bu tartışmadan bir dostumun ricası üzerine ben çekilmiştim. Ancak gerçek ismini yazma imani ve medeni cesaretini gösteremeyip takma isimler arkasına saklanarak ve gıybet kazanını kaynatarak sağda solda aleyhimde konuşanlara iki kelam etmek istedim. Sünnetin çeşitlerini (fiili, kavli ve takriri) bilmeden, merfu, maktu ve mevkuf hadis çeşitlerini öğrenmeden sakal-ı şerifin hükmünü çıkaramazsınız. Hatta ve hatta Fethullah Gülen Hoca’nın deyimiyle Eh-i Sünnet ulemasına göre sahabe, tabiin ve tebe-i tabiinin sözlerine itirazın hükmünü bilmeden bu meseleyi açıklığa karıştıramazsınız. Madem kim olduğumu biliyorsunuz; o zaman buyrun hem çayımı için hem de Osmanlı Medreselerinde usul-u hadis alanında ders kitabı olarak okutulan Şerh-u Manzumetül Beykuniyye, İmam-ı Birgivinin Usul-u Hadisi ve İmam-ı Suyuti’nin Tedribür’ Râvi’sinden size bu meseleyi ispata hazırım. (Ama hemen söyleyeyim delillerim ve ispatım Ehl-i Sünnete göre olacaktır. Modernist kafalara söyleyecek tek sözüm yoktur) Yalnı
devamı : yalnız yukarıda bahsettiğim üç kitabın yalnızca arapçaları bende mevcut. hatta kimisinin türkçede tercümesi hiç yok. o yüzden bu meseledeki son sözüm budur. bu meseledeki tüm haklarımı hesabın çetin, azabın şedid olduğu güne bırakıyorum.
not: bu meselede dinde yeni hüküm verme ile alakalı olan bediüzzaman merhumun ictihad risalesini (yirmi yedinci söz) üç defa altını çizerek bilmedikleri kelimeleri lugata bakarak okuyanlara hakkımı helal ediyorum. aksi takdirde geri kalanları kahhar-u züntikam olan cenab-ı vacibül vücuda havale ediyorum.
bence sağlık açısından hiç değil eski köye yeni adet getirmeye çalışıyorlar mekkedeki peygamberimizin öptüğü taşı milyonlarca müslüman her ülkeden gelen müslümanlar öpüyoda hasta olmuyo ve biz sakalı opunce siliyorlar ve oradaki taş sinlinmiyo bile ? bence herkes kendi sözünü geçirme çabasında eski köye yeni adet getirmesinler yıllardır süren bu geleneği değiştirmeye çalışmasınlar